MEMBONGKAR SEJARAH PEMBUNUHAN KEJAM WAHABI KE ATAS AS SYAHID SYEIKH NIZAR AL HALABI ROHIMAHULLAH

MEMBONGKAR SEJARAH PEMBUNUHAN KEJAM WAHABI KE ATAS AS SYAHID SYEIKH NIZAR AL HALABI ROHIMAHULLAH

Syeikh Nizar al Halabi merupakan Ulama Lubnan yang merupakan antara ulama yang tegas dalam menyebarkan Aqidah yang benar Al Asyairah Wal Maturidiyah. Setiap Jumaat beliau akan naik ke mimbar menjelaskan kesesatan Wahabiyah. Beliau tegas dalam mempertahankan Aqidah Ahlu Sunnah Waljamaah. Sehingga satu ketika beberapa minggu sebelum beliau syahid, Syeikh Nizzar al Halabi menerima panggilan peringatan keatasnya agar berhenti menyebarkan kesesatan wahabi jika tidak dia (syeikh Nizzar) akan di bunuh. Pemanggil yang tidak dikenali itu juga mau menawarkan satu ganjaran besar ( sebuah cek kosong) dan meminta Syeikh Nizzar tulis di atas check kosong tersebut berapa jumlah uang yang dia mau, asalkan Dia (Syeikh Nizzar) berhenti daripada menyebarkan kesesatan dakwah Wahabiyah. Namun Syeikh Nizzar menolak mentah2 tawaran daripada pemanggil Wahabi tersebut dengan berkata yang mafumnya "Aku Tidak akan sesekali menjual Agamaku". Lantas pemanggil itu meminta Syeikh Nizzar bersedia untuk dibunuh. Setelah menerima panggilan itu Syeikh Nizzar mewasiatkan kepada anak-anak muridnya agar terus menyambung dakwahnya dan meneruskan usaha menyebarkan kesesatan wahabi jika dia ditakdirkan meninggal dunia.

Tanggal 31.AUGUST. 1995/ 6. Rabiul Akhir tahun 1416H Syeikh Nizar bersama anak beliau dan sopir beliau masuk ke dalam mobil untuk mengantar Syeikh Nizar ke kantor Persatuan Islam di Lubnan. Selama di dalam kendaraan Syeikh Nizar sempat menyuruh anaknya memakai tali sepatu dan waktu itu anaknya marasa heran kerana tali sepatunya sudah di ikat. saat itu juga sebuah mobil lain jenis Marcedes warna putih bersama sebuah motor menghampiri lalu dilepaskan beberapa tembakan kearah Syeikh Nizar Halabi Rohimahullaah. Akhirnya Syeikh Nizar Syahid di tempat kejadian. Dan anaknya selamat setelah Syeikh Nizar meminta dia menunduk saat memakai tali sepatu... subahanallaah hebatnya naluri orang alim..Syeikh Nizar dibunuh beberapa hari sebelum beliau dilantik sebagai mufti lubnan

TANDA KEBENARAN PADA SYEIKH NIZAR HALABI

Setibanya Jenazah Allaahyarham Syeikh Nizar al Halabi di rumah sakit, dokter merasa heran karena terdapat bau kasturi pada jasad Syeikh Nizar al Halabi, beberapa orang juga menjadi saksi kejadian tersebut. Di riwayatkan ada dikalangan anak muridnya mengambil kapas lalu menempelkan lalu mencium darah Syeikh Nizar al Halabi yang baunya semerbak harum kasturi lalu dimasukan dalam botol untuk di tunjukan kepada mereka sebagai tanda Syeikh Nizar adalah dikalangan orang yang haq.

Lihatlah Allaah Subahanallahu Wata^ala mengangkat derajat seorang Ulama dan pejuang Aqidah yang benar!!!

Kesemua pembunuhnya di tangkap dan mereka mengakui pengikut golongan Wahabi dan pengikut kepada tokoh-tokoh mereka seperti Ibnu Taimiyyah dan Muhammad Bin Abdul Wahab.

Dalam mahkamah apabila ditanya hakim kenapa mereka membunuh Syeikh Nizar al Halabi, jawab mereka mafumnya "antaranya karena dia melakukan syirik yaitu menyambut perayaan Mawlidur Rasul"
Lihat kejamnya wahabi daripada membid'ahkan orang tanpa hak dan terus saja membunuh umat islam tanpa hak,

Jauhi Wahabi, dan ikutlah Ahlu Sunnah Waljamaah yang tulen!!

1 komentar:

  1. mungkin wahabi disini adalah salafy maksud anda...?? wahabi itu apakah sama dengan salafy mohon pencerahannya

    BalasHapus

Diberdayakan oleh Blogger.